måndag 14 april 2014

Smaker och fyllningar

Jag bakar självklart allt från grunden och använder mig enbart av noga utvalda råvaror. Det är så klart riktigt smör och äkta grädde från våra svenska gårdar. Så långt som det är möjligt använder jag mig av KRAV-märkta ingredienser. 

I alla tårtor ingår en sorts botten och två fyllningar. Jag spacklar tårtan med en smörkräm som passar smakerna i tårtan. Sedan täcks den med sockerpasta, som har färgats i beställd nyans. Det går även att få tårtan täckt med marsipan.

Tårtbottnar:
Vanilj, choklad eller citron.

Fyllningar:
Hallon, jordgubb, banan, blåbär, lingon, päron, mango, passionsfrukt, kokos, kola, choklad, vitchoklad, bailey´s, nougat, nutella, skogsbär, lime, glasscreme, citron, fläder, ahlgrens bilar, toblerone, dumle, aftereight, lakrits, geisha, daim, m.fl. (Man kan i stort sett göra fyllningar på vad som helst).

Goda smakkombinationer:
Hallon/glasscreme, hallon/nutella, jordgubb/lime, kokos/mango, päron/aftereight, banan/choklad, lakrits/hallon.


Cupcakes:
Choklad, choklad/hallon, citron, vanilj, blåbär.

Frosting:
Vitchoklad, lemoncurd, choklad, nutella, mörk choklad, vanilj.


Macarons

Smaker:
Citron, Choklad, Hallon, Nutella, Bailey´s, Smultron, Körsbär, Pistage, Lakrits, Päron, Skogsbär, Viol.


Så klart kan jag göra andra smaker och fyllningar efter önskemål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar