söndag 13 oktober 2013

Utlottning av min Rosa Bandet-tårta till minne av min älskade syster Maria!

Den 20 mars i år hände det värsta som någonsin kunde hända. Min älskade syster Maria förlorade kampen mot den helt vidriga sjukdomen bröstcancer. Vi som trodde att hon hade vunnit, att hon hade klarat det, att hon hade spöat skiten ur den!
Men den lärde sig att spela fult, fruktansvärt fult. Den gick inte ens att se på röntgen. Den gjorde sig så liten men ändå så farlig. Den flyttade på sig. Den tog över hennes lungor. Fick henne att knappt kunna andas. Vidriga den. Till slut orkade Maria inte hålla emot längre. Hjärtat orkade inte slå. Hennes stora fina hjärta. Hon somnade in. Hon seglade bort. Kvar är vi alla med så många fina minnen och känslor. Och tårar.
 En syster. En vän. En mamma. En fästmö. En dotter. En moster. En faster. En svägerska. Ett syskonbarn. Ett barnbarn.

Att en människa kan betyda så mycket för så många. Det är kärlek.
Jag har funderat på hur jag ska kunna bidra på bästa sätt i kampen mot den här vidriga sjukdomen. Jag köper rosa bandet. Jag skänker pengar per telefon. Jag köper "rosa" varor.
Vad kan JAG göra mer?
Baka.

Till minne av allas vår älskade Maria tänker jag baka en fantastiskt god tårta, rosa så klart, och försöka dra ett litet strå till stacken. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
Så var med i utlottningen av min Rosa Bandet-tårta!






Jag kommer att göra en liknande tårta till vinnaren, anpassar så klart efter önskemål om smaker.
Just den här består av rosafärgade white velvet almond cake-bottnar, fylld med rårörda hallon och whipped cream cheese frosting på varje lager. Den är spacklad med citronsmörkräm och täckt och dekorerad med sockerpasta och silverkulor.

Den sista oktober drar jag en vinnare som får mumsa i sig den här sjukt goda tårtan. Antingen själv, eller på bästa sätt dela den med några man tycker om.
Det ni behöver göra för att vara med i utlottningen:
Sätt in 20 kr/lott på bankgiro 284-9750
Märk insättningen med ert/era namn.
Klockan 18.00 den 31 oktober drar Charlie en lycklig vinnare!

ÄNDRING: DRAGNINGEN KOMMER ATT SKE FREDAGEN DEN 1 NOVEMBER KL 18.00.
P.G.A. ATT JAG INTE SER BETALNINGARNA SOM KOMMER IN PÅ TORSDAG, FÖRRÄN PÅ FREDAG. SÅ DRAGNINGEN BLIR PÅ FREDAG SÅ ATT ALLA KOMMER MED I LOTTERIET!!
Pengarna går OAVKORTAT till
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj!
Om du vill läsa mer om Rosa Bandet-kampanjen gör det
här!
  

2 kommentarer:

  1. Tycker ditt inlägg är så behjärtansvärt!
    Har skänkt "en slant" till; http://www.cancerfonden.se tack vare ditt inlägg.

    Skulle jag, mot all förmodan vinna, skulle jag bjuda våra gäster på hotellet jag arbetar på och samtidigt göra en insamling för http://www.cancerfonden.se

    En stor eloge till dej som engagerar dej i detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket!! Alla bäckar små som man säger...

      Ha en fantastisk dag!!

      Radera