måndag 7 oktober 2013

Älskade Elise doptårtor!

Min bästis Åsa har fått en alldeles underbar liten dotter som heter Elise. Nu var det dags för dop och inte nog med att jag blev tillfrågad att bli gudmor fick jag även den stora äran att göra tårtor!
 
Fick ganska fria händer måste jag säga, då vi har fått en del killar i vår släkt, är det ju så roligt att få göra till en tjej!! Så ROSA!!!! I love!
 
Den ena gjorde jag en av mina favoriter. Chocolate and Baileys cake.
Chokladiga bottnar, fyllda med marängsmörkräm med smak av mjölkchoklad, spritsad med baileysmascarponegrädde (!) Sjuuuuuukt god!!! Receptet finns på Louise spis blogg 
 
 
Den andra blev en rosa tjejig variant!!
Jag färgade bottnarna i olika rosa nyanser och fyllde den med hallonmousse och lite lemoncurd.
 
Täckt med dekorfondant och dekorerad med sockerpasta och sockerkulor.
 
 





 
Älskade lilla Elise och hennes lite halvgalna familj!
 


Älskar er!!

 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar