måndag 7 oktober 2013

Älskade Melkers fotbollstårta!

Älskade finaste Melker har fyllt 4 år!! Helt sjukt vad tiden går fort!
Hans födelsedag har jag inte direkt längtat till, men nu kom den och vi fick ju helt enkelt ta och göra det allra bästa av den för Melkers skull och för Marias skull.
Hon älskade att fylla år och så klart att fixa andras kalas, så att Melkers tidigare kalas har varit genomtänkta är en underdrift.
 
Lite press kände jag ju, men tillsammans med Danne (Melkers pappa) och alla andra fick vi till det toppenbra!
 
Temat blev, efter lite färgning från pappa, fotboll. Inte alldeles säker på att det hade blivit det om Maria varit med... ;)
 
Men Melker var störtnöjd och det är huvudsaken. Jag pysslade ihop inbjudningskort i sann Maria-anda och kalaset var på g.
 
Vi hade straffsparkstävling som slutade i att alla barnen fick fiska i fiskdammen. Fotbollsfikat hade vi hjälpts åt att baka och handla till, så alla verkade nöjda. Tårtan stod jag för och det blev så klart en i fotbollsform! Dagen innan fick jag höra att Melker kanske hellre hade velat ha en spidermantårta, så jag trixade i ordning en liten en som satt på tårtan.
 
Det blev chokladbottnar, hallonmousse och chokladmousse. Täckt med dekorfondant. Spritsad med smörkräm smaksatt med päron.





 

 

 
Grattis Melker!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar