måndag 14 april 2014

Om mig

Hej!!

Jag heter Lovisa och älskar att baka!

Mitt bakliv började väl redan som liten, med både mamma, mormor och farmor som alla gärna bakade. Det var, bland massa annat gott, mammas kärleksmums, mormors mördegskakor och farmors marsipantårtor.
Ett av mina bakminnen är när jag och min syster fick för oss att baka syltkakor. Vi ville ju göra många, och varför bara dubbla satsen när man kan fyrdubbla den!?
Jag kan säga att det var några som fick en fylld kakburk i julklapp! 

Själva tårtbaket började när vår son skulle döpas. Jag tänkte att det där borde jag klara av, så jag började öva helt enkelt, och på den vägen är det. Så här tre år senare har jag bakat en hel del tårtor åt vänner och bekanta, och vill ta det till nästa nivå.

Idag har jag fått in bakandet i mitt företag, och med livsmedelsinspektörens godkännande av mitt kök är det bara att ta fart.

Hos mig och garanterat garnerat kan du beställa din drömtårta. Små barnkalas, stora kalas, student, dop eller bröllop spelar ingen roll. Eller varför inte muntra upp dina nära och kära med ett välsmakande bakverk när de minst anar det?
Jag bakar med en stor portion kärlek, en minst lika stor portion kvalité och så långt det är möjligt används endast KRAV-märkta ingredienser. 
Varje år i oktober anordnar jag ett lotteri där du kan vinna min Rosa bandet-tårta. Alla pengar går oavkortat till min insamling i min systers minne hos Cancerfonden och Rosa bandet! Dessutom skänker jag 10 kr per såld tårta, under året, till den insamlingen!

Och du, glöm inte att det är DU som bestämmer hur bakverken skall se ut och/eller hur du vill att det skall smaka.
Tom på idéer? Välj då bland mina välsmakande förslag!

När jag bakar här hemma, följer jag noga mitt egenkontrollsprogram och mina hygienrutiner. Sambon, sonen och katten får snällt bege sig ut på promenad under baktillfällena, ingen får vara hemma! =)

Här ska bakas tårtor!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar