tisdag 8 april 2014

Emilys 18-årstårta!

Äntligen fick jag tillfälle att göra en tårta till en 18-åring! Det är ju alltid roligt att göra barntårtor, men kul att göra något som jag inte har gjort förut. Alltså en tårta som inte är barnslig, utan mer vuxen, fast ändå inte...om ni fattar vad jag menar...?

Emilys önskan var en tårta med guld/ljusrosa/smink/rosett/smycke/fab, så jag började fundera och göra dekorationer. Jag borde ju veta vid det här laget att det ALDRIG blir som jag har tänkt att tårtan ska se ut...
Jag jobbar fram den som det kommer liksom... Sjukt dålig på att planera, eller egentligen inte, för jag planerar så himla bra. Förbereder en massa dekorationer som jag har tänkt att ha på tårtan. Men sen när jag väl har täckt tårtan, så kommer jag på något nytt, något som kommer bli så mycket bättre! Sen står jag där med en massa dekorationer över... Men ja, ja, huvudsaken är ju att det blir bra till slut!

Emily blev nöjd med sin tårta i alla fall!!

Hon ville ha tre fyllningar i sin tårta, så då blir det en botten till, därför gjorde jag tre bottnar ljusa med mandelsmak, och en chokladbotten. Sen fyllde jag de med hallonmousse, vitchokladmousse och chokladmousse med krossad choklad.
Spacklad med choklad/espressosmörkräm.
Täckt och dekorerad med fondant, sockerpasta, flowerpaste, sockerkulor och ätbar färg.











Grattis Emily, hoppas att du hade en fab födelsedag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar