måndag 1 september 2014

Bröllopstårta och cupcakes

Min systers vän Caroline och hennes Mattias gifte sig i somras. Jag fick den stora äran att sminka henne och baka tårta och cupcakes till festen!

Det har blivit populärt att ha en liten tårta till själva brudparet och fint dekorerade cupcakes till alla gästerna. Så fick det bli på detta bröllopet.
Det var i slutet av juli när det var såååå himla varmt! Jag tyckte synd om dem som skulle göra sig fina och försöka hålla sig lika fina och fräscha under hela bröllopet. Men jag tror att de lyckades!

Jag lyckades i alla fall göra tårtan och cupcakesen i denna värmen.

Chokladbottnar fylld med hallonmousse och chokladmousse med krossad choklad. Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt ock dekorerad med fondant och sockerkulor.












Jag sminkade Carro och hon blev så fin!


Stort grattis till Er båda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar