söndag 10 juni 2012

Linda och Erics bröllopstårta

Det är verkligen en stoooor ära att få göra någons bröllopstårta!
 Linda hörde av sig till mig igen,  jag fick nämligen göra hennes sons födelsedagstårta förra året. Och nu gällde det deras bröllopstårta, vilken ära!!

Efter många förslag fram och tillbaka kom vi fram till hur jag skulle fylla den. Jordgubbsmousse med ett lager färska jordgubbar och flädermousse på chokladiga bottnar. Den skulle vara vit med kallor på, annars fick jag fria händer! Det skulle även vara två laktosfria alternativ.

Det blev lite strul med denna tårtan under tiden den skulle fyllas... Inget gick som jag ville. Den första fyllningen stelnade aldrig, den andra skar sig, och den tredje tappade jag ut på golvet...Men till slut så ordnade allt upp sig!!









Grattis Linda och Eric! All lycka till er!

Och grattis till mig, detta är nämligen min 100:e tårta!!! =D

2 kommentarer: