måndag 7 maj 2012

Almas pippitårta

En av mina äldsta vänner, Malin, har två underbara barn, varav den ena heter Alma och har fyllt hela 3 år! Hon gillar Pippi Långstrump och ville så klart ha en sådan tårta. Önskemålet var en liknande som jag gjorde till Astrid förut. Har även gjort en annan pippitårta till Molly och Viggo. Men jag vill ju inte göra en exakt likadan som jag har gjort tidigare, det är ju lite tråkigt och ingen utmaning. Så det blev så här!
Chokladbotten fylld med hallonmousse och nutellagrädde. Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt och dekorerad med fondant.






Grattis Alma!!

1 kommentar:

  1. Vilka två fantastiska pippitårtor!! Min dotter fyller 1år på tors men stora kalaset ska vi ha på lördagen en 13 okt. Vi ska ha pippitema. Skulle det finnas tid till att göra en så snabbt? Vad skulle det kosta? Mvh Linda Aledal
    Min mail: linda.aledal@gmail.com

    SvaraRadera