lördag 21 april 2012

Ulrikas och Mikaels bröllopstårta och cupcakes!

Ulrika kontaktade mig och undrade om jag kunde göra en minitårta och cupcakes till deras bröllop. De ville ha en liten som de själva skulle äta av, med miniatyrer av de själva och deras hund på. Gästerna skulle få smaska på cupcakes med god frosting på.
Efter en del modellerande, tog 3 timmar med brudparet, blev jag i alla fall klar. Då tårtan var så pass liten fick inte båda plats uppe på tårtan. Jag hade tänkt att bruden skulle släpa på brudgummen, som såg lite skeptisk ut... Men det gick alltså inte. Så jag fick tänka om. Deras hund fick då spela en av huvudrollerna! Brudgummen fick ligga lite vid sidan av, med fotboja och en lite skrajsen min...

Tårtan är med ljusa bottnar, fylld vitchokladganache och hallonmousse med färska hallon. Spacklad med smörkräm. Täckt med sockerpasta. Dekorerad med sockerpasta och silverkulor.









Till gästerna blev det kladdkakecupcakes med vitchokladfrosting. Dekorerade med kulor och blommor av sockerpasta.



Redo för leverans!


Grattis Ulrika och Mikael!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar