torsdag 1 december 2011

Vårt kalasdessertbord!

Det krävs ju en del planering inför ett stort kalas. Vi har ju fyllt år hela familjen, så ett stort kalas skulle vi ju ha. Det blev mycket förberedelser och bakande, men resultatet var smarrigt!

Jag bestämde mig för att inte ha en tårta med sockerpasta på, så jag började leta efter idéer. Jag ville ha den hög och fylld med goda fyllningar! Jag fick hjälp av Sara med att göra bottnarna (hade inte tid...) så jag fick hem fyra höga fina sockerkaksbottnar, två choklad och två vanilj. Jag skulle ju göra två tårtor, då vi skulle ha kalas två dagar i rad. Jag fyllde de med mörkchokladganache, vitchokladganache, mjölkchokladganache, rårörda hallon, limemousse och whipped cream cheese frosting. Jag hade varannan chokladbotten och varannan vaniljbotten, tror att det blev sex olika plan med fyllningar. Sen täckte jag den med whipped cream cheese frosting. Mums!!

Tillsammans med tårtan kunde man äta chokladbollar, pepparkakor, hallon/choklad/nutellacupcakes, choklad/nutellamacrones, päronmacrones, ischoklad och chocolate chip cookies.

Så gott!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar