torsdag 1 december 2011

Doptårta till Valter

Annies systerson skulle döpas och då frågade hon om inte jag ville göra tårtan, så klart jag ville!!

Jag fick fria händer, den skulle vara så där babyblå bara. Så jag gjorde en sådan där gullig dopbebis och så fick det bli en briotax som stod bredvid bebisen. När jag hade fyllt tårtan fick jag höra att det skulle bli så många fler på dopet än det var sagt från början. Eftersom att jag samtidigt höll på att göra våra tårtor hade jag en massa fyllning och bottnar över, så jag gjorde en våningstårta istället.
Jag gjorde ju en sådan förra helgen så jag hade snitsen inne, ville prova igen. Och det blev ju ganska bra!

Jag hoppas att Annie och resten blev nöjda!

Det är ljusa bottnar fyllda med mjölkchokladganache, vitchokladganache, rårörda hallon, limemousse och mörkchokladganache. Täckt och dekorerad med fondant.




1 kommentar:

  1. Så otroligt fina tårtor! jag har ju följt dina skapelser på facebook ett tag, och ringde dig faktiskt i sista minuten inför en födelsedag i familjen tidigare i höstas. Hade tänkt fråga om du gör tårtor på beställning även åt "utomstående" :-). Men fick inte tag i dig då, och hann aldrig ringa tillbaka sen. Jättekul att se dina skapelser i alla fall! Jag ska länka från min blogg så att mina vänner också går in och kikar!

    SvaraRadera