måndag 27 januari 2014

Charlies vintriga 3-årskalas

Den 23 november fyllde vår Charlie 3 år! Helt otroligt vad tiden går fort! Vaddå tre?? Vad hände??

Ja, ja...Vi ville i alla fall fira detta. Till på köpet fyller ju hela familjen år i krokarna. Danne den 15:e och jag den 21:a. Så det blir fest i flera dagar! Jag har inte riktigt blivit vuxen än, och känner inte att det handlar om att bara barnet fyller år, att min födelsedag kan firas i det tysta... Nix! Jag har ju en EGEN födelsedag! Och den är bara MIN!! He he... Jag ÄLSKAR att fylla år! Jag ÄLSKAR att få paket!! Jag hatar att man nu ska skriva i inbjudan att vi inte behöver några presenter...Nä, behöver gör vi väl inte, men VILL HA!!!! =)
Danne håller väl kanske inte med mig, men ni ska veta att jag ALLTID kommer att bli glad för ett paket, om det så bara innehåller en chokladtomte ;)

Nu bestämde väl almanackan att just min dag firades lite privat, då det var på en torsdag. Men fredagen innan hade vi en gemensam liten fest med snittar och vin, då Danne hade sin dag. Vi bjöd på en massa olika tilltugg och mumsiga saker. 
Min dag firades med restaurangbesök på min absoluta favoritrestaurang, Kött, Kök & Bar. Sjuuuuukt god mat.
Sen kom Charlies dag som firades med barnkalas i vintertema med tillhörande tårta, godsaker, snöbollskastning med marschmallows och fiskdamm i isvak!

Måste tillägga att vi blev väldigt nöjda med alla tre födelsedagar!!
Tack alla ni som kom och firade oss!!

Charlies Ice Age-tårta, då vi tittar på någon av alla Ice Age filmer minst en gång om dagen... 




Så vansinnigt goda kakor, recept hittar ni på Louise spis blogg!


Jag kommer aldrig lära mig att göra cake pops! Jag lyckas inte... Så det fick bli lite kladd uppepå istället för att doppa de och få de så där runda, släta och fina... 


Blåbärsmacarons!


Gamla godingen Silviakaka!


Tadaa!


Dukat för vinterkalas!



Världens bästa Charlie 3 år!!! Ååh, vad vi älskar dig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar