onsdag 2 januari 2013

Nyårstårtan!

Nyårsafton firade vi med min syster och deras kompisar. Vi hade en supertrevlig kväll, mycket god mat och vin! Jag fick vara dessertansvarig och gissa om jag hade prestationsångest...
 
Jag vet inte hur många gånger jag ändrade mig. Jag googlade konstant i en vecka efter goda och imponerande recept. Men konstigt nog finns det huuuur många recept som helst på enkla snabba desserter. Men om man nu vill lägga ner tid och energi på en snygg och god dessert får man verkligen leta recept. Jag provbakade ett par desserter, men ingen blev riktigt som jag ville. Till slut bestämde jag mig för ett recept på en tårta jag hittade i Louise Spis blogg. Hon har sååå många goda och snygga tårtor, som inte är så tårtiga liksom. Jag gillar ju egentligen inte tårta som tårta. Den ska vara lite mindre söt tror jag. Hennes very cherry är ju en stor favorit, både hos mig och hos de jag har bjudit den på!
 
Så jag visste när jag hittade detta receptet att den skulle bli god!
 
Det är riktigt chokladiga bottnar, saftiga och goda liksom. Sen hade jag ett tunt lager av nutella på varje botten, på det var det en italiensk smörkräm med smak av mjölkchoklad. Sen spritsade jag stjärnor (ville i alla fall att det skulle se så ut, nyårsafton och allt) runt hela tårtan. Det gjorde jag med en mascarponegräddblandning som var smaksatt med Baileys. Sjukt gott!!
 
Stjärnorna uppepå är av sockerpasta.
 
Hoppas att ni hade en mysig nyårsafton och att era nyårslöften kommer att hålla!!
 
(Glömde fota hemma, så det blev en bild i bilen på väg till festen...)
 
 
GOTT NYTT ÅR!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar