söndag 20 november 2011

Helenas och Björns bröllopstårta!

Våra fantastiska vänner har precis gift sig! Och jag fick den stora äran att göra deras bröllopstårta!

 Jag bestämde mig för att detta skulle bli min första våningstårta. Jag skissade länge på hur den skulle se ut. Hade en plan och förberedde en massa blommor, stora och små, som skulle klä den. Det var mycket jobb med denna, då bottnarna inte ville som jag. De bara sjönk ihop, så jag kunde i princip bara använda ett lager från varje bakad botten... Suck...Men till slut fick jag ihop till alla våningar. Fyllningen som önskades var hallonmousse och lemoncurdgrädde, men det modifierades en aning. Det blev citronmousse istället, då grädden i sig inte blev så stadig som jag hade hoppats.

Jag bad min vän Sara (Saras baksida) att hjälpa mig med att sätta ihop den. Så hon var här som moraliskt stöd och coach när jag monterade den. Under tiden den växte fram insåg vi att blommorna inte skulle passa in. Den blev fin som den var liksom, stilren, precis som brudparet.

Så utan krusiduller blev alltså detta resultatet!
Den smakade mycket bra!







Ett varmt grattis och lycka till älskade Helena och Björn!

1 kommentar:

  1. Du är grymt duktig ska du veta :-) Vi skulle bli ett bra team du och jag ;-) kramen.

    SvaraRadera